Archiwum Urzędu Miasta Hajnówka
Osoba odpowiedzialna
Joanna Grądziel
Miejsce
pokój 201 – II piętro
tel. +48 85-682-64-51
Godziny przyjęcia interesantów
Poniedziałek - piątek
w godz. 7:30 – 11:30
Podstawa prawna działania archiwum zakładowego
Pracę archiwum zakładowego w Urzędzie Miasta Hajnówka reguluje Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Zakres działania archiwum zakładowego
-
przejmowanie dokumentacji spraw zakończonych z komórek organizacyjnych oraz dokumentacji niearchiwalnej po państwowych i samorządowych jednostkach organizacyjnych, których działalność ustała
-
przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji
-
przeprowadzanie skontrum dokumentacji
-
porządkowanie przechowywanej dokumentacji przejętej w latach wcześniejszym w stanie nieuporządkowanym
-
udostępnianie przechowywanej dokumentacji
-
wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego w przypadku wznowienia sprawy w komórce organizacyjnej
-
przeprowadzanie kwerend archiwalnych
-
inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej
-
przygotowanie materiałów archiwalnych do przekazania do archiwum państwowego
-
sporządzenie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego
-
doradzanie komórkom organizacyjnym w zakresie właściwego postępowania z dokumentacją
Dokumentacja odziedziczona i zdeponowana w archiwum zakładowym Urzędu Miasta Hajnówka
-
Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Hajnówce
-
Urząd Miejski w Hajnówce
-
Przedszkole Samorządowe Nr 4 w Hajnówce
-
Zakład Komunikacji Miejskiej w Hajnówce
Zasady udostępniania dokumentacji zgromadzonej w archiwum zakładowym
Art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego
§ 1. Strona ma prawo wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Prawo to przysługuje również po zakończeniu postępowania.
§ 1a. Czynności określone w § 1 są dokonywane w lokalu organu administracji publicznej w obecności pracownika tego organu.
§ 2. Strona może żądać uwierzytelnienia odpisów lub kopii akt sprawy lub wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów, o ile jest to uzasadnione ważnym interesem strony.
§ 3. Organ administracji publicznej może zapewnić stronie dokonanie czynności, o których mowa w § 1, w swoim systemie teleinformatycznym, po uwierzytelnieniu strony w sposób określony w art. 20a identyfikacja użytkownika systemów teleinformatycznych ust. 1 albo 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.