BIP UM Hajnówka

Numeracja porządkowa budynków

Numeracja porządkowa budynków

Informacje podstawowe:

  • Nadanie numeru porządkowego to proces administracyjny polegający na przypisaniu budynkowi oficjalnego numeru identyfikacyjnego w obrębie danej miejscowości lub ulicy. Jest to obowiązkowe dla budynków mieszkalnych i innych przeznaczonych do pobytu ludzi, co pozwala na ich jednoznaczną identyfikację w systemach administracyjnych, pocztowych oraz służb ratowniczych.

Kto może złożyć wniosek:

  • Właściciel nieruchomości lub;
  • Inny podmiot uwidoczniony w ewidencji gruntów i budynków, który takimi nieruchomościami władają.

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek o nadanie numeru porządkowego, stanowiący załącznik do rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (do pobrania poniżej);
  • Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej (potwierdzenie z kasy Urzędu Miasta lub potwierdzenie przelewu).

Opłata skarbowa:

  • 17 zł- za wydanie zaświadczenia, do zapłaty w Kasie lub na konto UM Hajnówka 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058 z tyt. opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia … (imię i nazwisko wnioskodawcy).

Termin załatwienia sprawy:

  • 7 dni od dnia złożenia wniosku.

Miejsce załatwienia sprawy:

Referat Gospodarki Gruntami i Rolnictwa
Urząd Miasta w Hajnówce, ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka
pokój nr 216, 215 (piętro 2)
tel. 85-682-64-48, 85-682-64-47

Podstawa prawna:

  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1368 z późń. zm.).

Data wytworzenia: 2025-10-28 10:33 Autor: Magda Daniluk-Borowska Data publikacji: 2025-10-28 10:33 Osoba udostępniająca na stronie: Emilia Rynkowska Data ostatniej modyfikacji: 2025-10-28 Osoba modyfikująca: Emilia Rynkowska