Postępowanie: „Wydanie opinii biegłego lub specjalisty w zakresie hydrologii, hydrogeologii, stosunków wodnych i melioracji wodnych dotyczących naruszenia stosunków wodnych działki nr 251/1 wobec działki nr 250/1 w obrębie 4 - Górne w Hajnówce.”
Urząd Miasta Hajnówka
Hajnówka, 2021.06.24
GKM.6331.15.2020
Postępowanie: „Wydanie opinii biegłego lub specjalisty w zakresie hydrologii, hydrogeologii, stosunków wodnych i melioracji wodnych dotyczących naruszenia stosunków wodnych działki nr 251/1 wobec działki nr 250/1 w obrębie 4 - Górne w Hajnówce.”
Wymagania i specyfikacja Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Hajnówka zaprasza biegłego lub specjalistę do złożenia oferty cenowej na zamówienie pod nazwą: „Wydanie opinii biegłego lub specjalisty w zakresie hydrologii, hydrogeologii, stosunków wodnych i melioracji wodnych dotyczących naruszenia stosunków wodnych działki nr 251/1 wobec działki nr 250/1 w obrębie 4 - Górne w Hajnówce..”
Zamawiający:
Gmina Miejska Hajnówka z siedzibą: 17-200 Hajnówka, ul. A. Zina 1,
NIP 6030006341
Przedmiot zamówienia obejmuje:
-
Sporządzenie opinii biegłego lub specjalisty w dziedzinie hydrologii, hydrogeologii, stosunków wodnych lub melioracji wodnej, posiadającego stosowne uprawnienia w związku z prowadzonym postępowaniem administracyjnym w sprawie naruszenia stosunków wodnych pomiędzy sąsiednimi działkami
-
Przedmiotem opinii będzie określenie, czy działania właściciela działki nr 251/1 w obrębie 4 - Górne w Hajnówce, polegające na podniesieniu gruntu i wydłużeniu połaci dachu doprowadziły do zaburzenia stanu wody ze szkodą dla gruntów sąsiednich, tj. działki nr 250/1 w obrębie 4 - Górne w Hajnówce, w myśl art. 234 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017r. – Prawo wodne (t. j. Dz. U. z 2021r., poz. 624) i jeśli tak, to zaproponowanie sposobu przywrócenia prawidłowego stanu wody na gruncie w prowadzonym postępowaniu administracyjnym.
-
Opracowanie powinno zawierać:
-
Opis istniejącego stanu wody na gruncie,
-
Dokumentację fotograficzną obecnej sytuacji na gruncie wykonaną w trakcie lub zaraz po opadach deszczu,
-
Czy i kiedy na przedmiotowych działkach nastąpiła zmiana stanu wody na gruncie (jeżeli tak – to czy została ona wywołana działaniami właściciela działki nr 251/1 w obrębie 4 – Górne w Hajnówce, czy została wywołana innymi czynnikami – wskazać jakimi),
-
Czy nastąpiła zmiana kierunku odpływu wody opadowej, (jeśli tak, to z jakiej przyczyny),
-
Na czym polega zmiana stanu wody na gruncie,
-
Jaka jest przyczyna zalewania działki nr 250/1 w obrębie 4 – Górne w Hajnówce,
-
Wnioski i zalecenia konieczne do wydania decyzji administracyjnej w toku prowadzonego postępowania. Wnioski i zalecenia powinny wskazywać jakie urządzenia lub prace należy wykonać aby przywrócić prawidłowe stosunki wodne na gruncie.
-
W trakcie przygotowywania opinii należy wziąć pod uwagę prawo stron postępowania do zadawania pytań oraz składania oświadczeń. W związku z powyższym czynności konieczne do wykonania (tj. wizja lokalna) powinny być wykonane po uprzednim zawiadomieniu stron oraz Urzędu Miasta Hajnówka.
-
W przypadku złożenia przez strony uwag do opinii, Wykonawca będzie miał obowiązek ustosunkować się pisemnie do tych uwag w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie.
-
W trakcie trwania postępowania administracyjnego Wykonawca ma obowiązek udzielania odpowiedzi i wyjaśnień na zapytania wystosowane przez Zamawiającego oraz Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Białymstoku.
-
Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu opinię w trzech egzemplarzach w wersji papierowej oraz jednym egzemplarzu w wersji elektronicznej.
Opis sposobu przygotowania oferty:
Ofertę sporządzoną wg załączonego wzoru (załącznik nr 1 do zamówienia), w formie pisemnej należy przesłać elektronicznie na adres e-mailowy: hajnowka@hajnowka.pl, d.gorustowicz@hajnowka.pl, m.trochimczyk@hajnowka.pl,
Termin i miejsce składania ofert:
Oferty należy składać do dnia 01.07.2021 r. do godz. 10.00, decyduje data wpływu oferty. Oferty przesłane po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane. Wyjaśnienia w sprawie złożonych ofert będą udzielane przez Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Hajnówka, tel. 85-682-20-14, 85-628-35-19 lub e-mailem d.gorustowicz@hajnowka.pl, m.trochimczyk@hajnowka.pl,
Wymagany termin realizacji przedmiotu:
Termin wykonania zamówienia do 3 tygodni od podpisania umowy.
Gmina Miejska Hajnówka zastrzega sobie prawo do odwołania procedury wyłonienia Wykonawcy w każdym momencie jej trwania, bez podania wcześniejszej przyczyny. Ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo do zakończenia postępowania bez wyboru Wykonawcy.
Warunki płatności:
14 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury.
Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty:
cena 100% O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi oferentów e-mailem lub telefonicznie.
Oferta cenowa powinna zawierać następujące dokumenty:
-
ofertę cenową zawierającą cenę netto, podatek VAT i cenę brutto,
-
dokument potwierdzający uprawnienia biegłego lub specjalisty w zakresie hydrologii, stosunków wodnych lub melioracji wodnych.
Osoba uprawniona do kontaktów w sprawie zapytania ofertowego:
Osobami uprawnionymi do kontaktów z oferentami są pracownicy Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Hajnówka: Dariusz Gorustowicz – pok. 202 tel. 85-682-20-14, Marta Wilson-Trochimczyk - pok. 205, tel. 85-682-53-19.
Informacje dodatkowe:
Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Niniejsze postępowanie nie podlega przepisom ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych.
Zastępca Burmistrza
Ireneusz Roman Kiendyś